Fitneska Erika Tarkuličová: Buďte trpezliví a naučte sa ceniť si na sebe každý jeden pokrok (rozhovor)

Fitcult
Pridané 9. december 2014, 22:09, autor: Dangerousmissk

A je to tu zas. Prinášame vám ďalší rozhovor so zaujímavou osobnosťou zo slovenského sveta fitness. Po tom, ako sme sa naposledy dozvedeli množstvo vecí o účastníkovi z Mr.Olympia menom Oleg Zhur a taktiež ambicióznej inštruktorke pole dance, Nine Peráčkovej, sme si zobrali na mušku ďalšiu slečnu z našich fitness krajov, Eriku Tarkuličovú, ktorá súťaží v kategórii bikiny fitness do 163 cm.

 

Fitneska Erika Tarkuličová: Buďte trpezliví a naučte sa ceniť si na sebe každý jeden pokrok (rozhovor)

zdroj: Matt Rybansky

 

Základné údaje

Vek: 27

Výška: 158 cm

Váha: 47 kg

 

Ahoj Erika. Na začiatok sa skús tým čitateľom Fitcultu, ktorí ťa až tak nepoznajú, v krátkosti predstaviť.

Ahojte, volám sa Erika Tarkuličová, mám 27 rokov. Som športovkyňa – fitneska, súťažím v kategórii bikini fitness

 

Kedy a prečo si sa začala venovať posilňovaniu?

Je to zaujímavé, lebo celý život som sa na posilňovanie pozerala ako na šport, ktorý mi je na míle vzdialený. Športovala som, ale nikdy to nebolo nič vážne, sem tam nejaké plávanie, beh, aerobic alebo zumba. Zmenilo sa to približne pred troma rokmi, keď som sa kvôli časovému vyťaženiu rozhodla, že predsa zájdem do fitnesscentra. Prvú návštevu som si odkrútila na stacionárnom bicykli, no predsa ma to začalo ťahať aj k činkám a nič lepšie som pre seba nemohla urobiť. Trénera som v tom čase nemala, tak som všetky vedomosti čerpala z rôznych internetových stránok a časopisov zameraných na posilňovanie. Sama som si skladala jedalníček aj tréningové plány.

 

Odkiaľ prichádza tvoja motivácia?

Motivácia musí vychádzať z vášho vnútra, z vnútorného presvedčenia, že toto je vaša cesta a vtedy vás nikto a nič nepresvedčí o opaku. Ja tento šport a životný štýl milujem a stal sa mojou neoddeliteľnou súčasťou. Ak chcete robiť tento šport, robte ho seba, nie pre úspech a uznanie od okolia, lebo toho sa buď nikdy nedočkáte alebo to môže veľmi rýchlo vyprchať. Ale ten pocit, že ste niečo dokázali, a nech ide len o úplnú maličkosť, je na nezaplatenie. Mojou motiváciou sú prevažne tieto malé pokroky, ktoré ma neustále posúvajú vpred, nedovolia stagnovať na jednom mieste, či už ide o tréningy, stravu alebo o formu na súťažiach.

 

Fitneska Erika Tarkuličová: Buďte trpezliví a naučte sa ceniť si na sebe každý jeden pokrok (rozhovor)

 

Aká je aktuálne tvoja tréningová rutina?

Po celý rok cvičím 6x dní v týždni silový tréning, jeden deň mám na regeneráciu. Približne mesiac pred súťažou pridávam aj kardio, vtedy cvičím dvojfázovo.

 

Ktorú svalovú partiu cvičíš najradšej a ktorú neobľubuješ cvičiť?

Všetky partie cvičím rada, ale najnajobľúbenejšie sú u mňa nohy, pretože tam si viem naložiť najväčšie váhy a v tom sa vyžívam :-) A najmenej mám rada cviky na biceps.

 

Keby si si musela vybrať len 3 cviky, ktoré by to boli?

Drepy, mŕtvy ťah, zhyby

 

Ktorý cvik je tvoj najmenej obľúbený?

Také nie sú. U mňa platí, že z neobľúbených cvikov sa časom stanú obľúbené. Tým, že sa v nich snažím zlepšovať, začinajú ma viac a viac baviť.

 

Fitneska Erika Tarkuličová: Buďte trpezliví a naučte sa ceniť si na sebe každý jeden pokrok (rozhovor)

                                              

Aké cviky obľubuješ, prípadne odporúčaš čitateľkám Fitcultu na zadok?

Na internete sa dá nájsť kopa cvikov na zadok, dokonca mám pocit, že každý cvik má hneď niekoľko variantov. To je dobré na to, aby tréningy neboli nudné, aby vás bavili a určite odporúčam pridať niečo na spestrenie na záver tréningu. No to, čo naozaj zaberá, a podľa mňa nesmie z tréningu zadku chýbat sú jednoznačne drepy s veľkými váhami. Samozrejme váhy si musí každá prispôsobiť vlastným schopnostiam.

 

Ako vyzerá tvoje stravovanie/jedálniček?

Snažím sa jesť zdravo stále, či už je to v diéte alebo v objemovke. Jem prbližne 5-6 krát denne. Kvalitná strava je veľmi dôležitá, ak chce človek napredovať a cítiť sa fit. Bielkoviny čerpám hlavne z mäsa, rýb, lososa, vajec a mliečnych výrobkov – tvaroh, cottage cheese, rôzne syry. Sacharidy prijímam vo forme ryže, ovsených vločiek, občas cestovín a ovocia, mám veľmi rada banány a bobuľovité ovocie. Jem veľlmi veľa zeleniny. Tuky dopĺňam kokosovým olejom, pridávam si rôzne orechy do šalátov alebo do tvarohu, veľmi obľubujem aj avokádo, ktoré obsahuje veľké množstvo živín. A nesmiem zabudnúť na rôzne orechové maslá, mandľové alebo arašidové. Na tých som závislá, no treba s nimi opatrne :-) Jedálniček si počas roka upravujem podľa toho, koľko času mi ostáva do súťaže. Čím bližšie k termínu súťaže, tým to je môj jedálniček prísnejší a musím sa viac obmedzovať. Vtedy tvoria základ ryby, kuracie mäso, vajíčka a listová zelenina

 

A ako vyzerá u teba suplementácia?

Snažím sa to nepreháňať so suplementáciou, ale bez nej sa nezaobídem. Dávam si  protein, bcaa, glutamín a kĺbovú výživu.

 

Tvoje najobľúbenejšie "fit/zdravé" jedlo a "nezdravé" jedlo

Mne zdravá strava veľmi chutí a naštastie nemám pocit, že sa musím niečoho vzdať. Ako fit jedlo u mňa vyhráva losos s brokolicou alebo ovsené vločky, ktoré sa dajú pripraviť na viacero spôsobov. Môžete si do nich pridať rôzne orechy, semiačka, ovocie, ochutiť rôznymi príchuťami proteínov, s vločkami veľa veľa experimentujem. Ak si strážim sacharidy, to isté sa dá napríklad s tvarohom. Z nezdravých jedál to bude zmrzlina alebo cheesecake a tiež by som si pochutnala na cestovinách s obrovskou porciou syra.

 

Fitneska Erika Tarkuličová: Buďte trpezliví a naučte sa ceniť si na sebe každý jeden pokrok (rozhovor)

 

Jesenná sezóna akurát skončila, ako ju hodnotíš?

Veľmi pozitívne. Túto sezónu som sa zúčastnila štyroch súťaží, z toho každá jedna ma niečo naučila a posunula vpred, bez ohľadu na umiestnenie. Počas tohto obdobia som zistila o sebe množstvo vecí, čo funguje na moje telo, hlavu, ako sa nastaviť pred súťažou, aby to bolo čo najlepšie. Na každú súťaž idem s tým, že dopadnúť to môže všelijak, základom je užívať si to dianie okolo vás a vychutnať si ten pocit na pódiu. Samotné súťaže sú pre mňa odmenou za drinu v posilňovni a prísnu diétu.

 

Aké sú tvoje plány do budúceho roka?

Po krátkej regenerácii sa chcem naplno pustiť do prípravy na jarnú sezónu. Zhodnotili sme nedostatky a partie, na ktoré sa treba čo najviac zamerať a vylepšiť ich. Mojim snom je nominovať sa na Majstrovstvá Európy. Ak by sa mi tento sen splnil, bola by som nesmierne šťastná.

 

Aký máš najkrajší zážitok zo sveta fitness, na čo najradšej spomínaš?

Nemám konkrétny zážitok, ale veľmi ma teší, ak dokážem niekoho motivovať k tomu , aby sa začal viac hýbať, zdravšie sa stravovať a celkovo viac sa starať o seba. Čo sa týka súťaží, veľmi ma potešilo aj moje prvé medailové umiestnenie na Grand Prix Fitness Brno, kde som získala 2.miesto a 4. miesto na Tatranskom pohári. Táto súťaž bola skvelým ukončením jesennej sezóny, cítila som sa na nej uvoľnene, atmosféra medzi dievčatami aj na pódiu bola skvelá. Pre mňa to bolo perfektné ukončenie sezóny, ktoré ma nakoplo do ďalších výziev.

 

Fitneska Erika Tarkuličová: Buďte trpezliví a naučte sa ceniť si na sebe každý jeden pokrok (rozhovor)

 

Nakoniec odkaz na záver tvojim fanúšikom, ale tiež všetkým priaznivcom zdravého životného štýlu

Nikdy sa nevzdávajte, pretože všetko sa dá, ak človek chce a je ochotný na tom pracovať. Buďte trpezliví a naučte sa ceniť si na sebe každý jeden pokrok, ktorý ste urobili, pretože nič čo naozaj stojí za to neprichádza zo dňa na deň. Cvičte, stravujte sa zdravo, robte to hlavne pre seba, s láskou k sebe a hlavne, užívajte si to, pretože cesta je cieľ.

 

Fitcult Rozstrel

Drepy – Výpady

HIIT– LIIS

Varenie – Pečenie

Káva – Čaj

 

Erike ďakujeme za rozhovor a želáme jej čo najviac úspechov v jej športovej kariére a taktiež v osobnom živote. Eriku môžeš sledovať aj na jej Instagrame alebo taktiež na jej Facebooku

Ak sa ti článok páči, podpor ho: